25 January 2011

29 tahun yang lalu

Seakan mimpi, bagai mana dia bisa berubah, dari seorang yang pendiam dan sering menyepikan diri, tak ambil peduli hal sekeliling, tiba-tiba menjadi seorang yang begitu prihatin. 


29 tahun lalu, dia tidak sebegini, sekarang, dia  mesra, helpful , senang diajak bicara dan ada naluri ingin menolong kawan yang dalam kesusahan. Seweaktu zaman persekolahan dia ada kelas tersendiri, maklumlah dia dari golongan bangsawan, walau dia tidak tahu kami datang dari daerah yang sama tapi waktu itu darjat menjarakkan kami.


Sewaktu dia menyapa aku di FB, aku seakan tidak percaya dia itu sebenarnya rakan sekelas yang selalu kami sisihkan akibat sikapnya yang selalu menyepi. Mungkin waktu dan peredaran zaman telah membuka hatinya menyapa kawan-kawan di sini. Dan paling aku kagumi dia sekarang seorang karyawan yang berjaya hasil dari usahanya.


Dan dalam Blog ini, yang aku tulis tentang dia adalah hasil tangan dia kepada aku, seorang sahabat lama yang kami jauhi dulu.............


Dan dia FAIDA RAFAEL ANCHETA..

6 comments:

  1. yuppp mego..Faida ni mmg agak pendiam..tp aku ngan dia boleh get along....cuma masa nak add dia di FB hati agak ragu ragu...takut sala orangg.. :D

    ReplyDelete
  2. Mego,
    Wow! That was me then?? Tidak ku sangkah begitu sekali aku dulu ya.
    Kalau memang betul begitu aku yang dulu, ya... mungkin pengedaran zaman telah merubah segalanya. Maafkan aku. Tuhan itu maha esa.

    Amie,
    Thanks for adding me. You made my day on that very day.

    ReplyDelete
  3. Fida, masa dan pengalaman hidup buat kita berubah,
    Mie aku pun terkezut katak bila Fida inbox aku...tapi betul sewaktu aku mula berFB..Faida dan Hefni yang aku cari dulu..tapi ndk ada...
    Aku tahu dia ni org L Datu, dulu kalau di LD keluarganya OKK jadi tak salah kalau dia bersikap sebegitu kan...anyway kita dan reunion semula..so nanti kalau ada rezeki aku arrange reunion kita bulan sept ini...aku janji!!!!!

    ReplyDelete
  4. Mego, ish..jangan cakap begitu bah. Aku orang biasa2 jak. Kita semua setaraf.

    Re-union would be great. OK, Sept sounds ok. Bagus jugak plan awal2. Ber potential dapatkan tiket murah, kalau buat di KK.

    ReplyDelete
  5. yuppp Mego...masa aku di lahad datu..tahun 95-99..aku selalu gi limpas umah Faida...try gak cari dia..tp dengar kabar dia di KL..Faida i was there for five yrs..stayed at my office quarters just behind JPJ Office ( my ex husband office's )...sana saya jumpa dan rapat dgn haji Alian dan his wife( bapa/ ibu Assaffal) dan sampai gak kat kg assaffal...very nice place.. :)

    ReplyDelete
  6. Amie,
    Alahai.... kalaulah ku tahu..
    masa tu aku sudah di KL, sejak 1990, tapi sekali2 ke LD jugak, kalau ada meeting di KK, aku singgah LD 1-2 nights.-FRA

    ReplyDelete